11 Google nástrojov, ktoré nesmú chýbať vo Vašej stratégii. Poznáte všetky?

Podnikanie si v dnešnom svete bez digitálnych technológií nevieme už ani len predstaviť. Každá spoločnosť určite využíva minimálne e-mail a webstránku, v lepšom prípade je technológií a nástrojov aj viac. V tomto blogu Vám prinášame veľký prehľad nástrojov od spoločnosti Google, vďaka ktorým zlepšíte efektivitu Vášho manažmentu alebo pomôžete priamo Vášmu marketingu a biznisu. A čo je na týchto nástrojov naozaj báječné? Že väčšina z nich je úplne zadarmo!

S niektorými nástrojmi ste sa možno už stretli a používate ich, o iných ste možno počuli, avšak neviete o nich viac a o ďalších ste ani nechýrovali. Poďme sa spolu pozrieť, čo nás v nasledujúcich riadkoch čaká:

Vybrané nástroje sú len časťou celého portfólia Googlu a predstavujú tie najrelevantnejšie technológie pre Vašu firmu. Ak by ste chceli zistiť, aké ďalšie nástroje môžete od Googlu využívať, pozrite si ich kompletný prehľad.

GOOGLE WORKSPACE

Google Workspace predstavuje úplný základ pre efektívnu prácu v teame, ale aj pre svoju vlastnú organizovanosť. Zahŕňa nástroje, s ktorými ste sa už pravdepodobne stretli a netreba ich bližšie predstavovať. Nájdete tu predovšetkým Gmail, ktorý je úplným základom pre všetko ostatné, keďže práve pomocou neho si ako užívateľ vytvárate svoj Google profil. Okrem tejto e-mailovej služby tu nájdete set kancelárskych nástrojov ako Docs, Sheets, Slides, Forms, či dátové úložisko Drive. Samozrejmosťou je Kalendár, Chat a platforma pre videohovory Meet. Vynikajúcim pomocníkom je špeciálny nástroj na poznámky Keep, ako aj interakčná tabuľa Jamboard, či obrovská knižnica fontov Fonts.

Málokto vie, že pomocou Googlu je možné vytvoriť dokonca aj jednoduchú webstránku, a to prostredníctvom nástroja Sites. Ak by ste si chceli zakúpiť doménu, môžete tak urobiť cez Domains. Jednotlivé nástroje si veľmi ľahko môžete prezrieť vo svojom účte, cez túto ikonu:

GOOGLE MOJA FIRMA

Google Moja firma alebo v angličtine Google My Business je absolútnou nevyhnutnosťou, zvlášť pre firmy s lokálnou pôsobnosťou. Vďaka tomuto nástroju vytvoríte na rozdiel od svojho osobného konta, profil svojej vlastnej firme. Prinesie Vám zlepšenie viditeľnosti v lokálnom vyhľadávaní Google Search, ako aj v Google Mapách.

Je súčasťou tzv. local packu, ktorý pre daný vyhľadávací dopyt vždy zobrazí tri najrelevantnejšie a geograficky najbližšie firmy v konkrétnej kategórii. Okrem polohy na mape sa v tomto úvodnom rozcestníku zobrazí aj presná adresa, URL webstránky, telefónne číslo, referencie zákazníkov a otvárací čas. Local pack je dôležitým faktorom vplývajúcim na ďalšie nákupné rozhodnutia, preto by v ňom Vaša firma rozhodne nemala chýbať!

GOOGLE ANALYTICS 4

Ďalší esenciálny nástroj z dielne Googlu, ktorý je prominentom medzi analytickými nástrojmi a využívajú ho firmy skutočne každej veľkosti, od maličkých lokálnych podnikov až po gigantické celosvetové korporáty. Na to, aký komplexný softvér predstavuje, je až neuveriteľné, že je k dispozícii zadarmo. Pomocou Google Analytics 4, ktorý od júla 2023 nahrádza staršiu verziu (Universal Analytics), je možné detailne analyzovať návštevníkov webu, ich správanie, zdroj ich návštev a samozrejme aj to, či na webe urobia to, čo od nich očakávame.

Google Analytics 4 je možné prepojiť s ďalšími nástrojmi, ako je Google Ads, Google Search Console a ďalšie. Samozrejmosťou je aj meranie e-commercu, vďaka ktorému uvidíme detaily ako prezretie tovaru, pridanie do košíka, nákup a jeho hodnota. Nakoľko je celý digitálny marketing založený na dátach, bez tohto nástroja si život nevieme ani len predstaviť 🙂.

GOOGLE SEARCH CONSOLE

Je zaujímavé, ako málo ľudí pozná nástroj Google Search Console. Takmer všetci dokážu používať Google Vyhľadávanie z pohľadu užívateľa, no len minimum vlastníkov webu sa na dáta pozerá aj z opačnej strany. Pritom dáta, ktoré Search Console zadarmo poskytuje, môžu mať cenu zlata.

Ukazujú nám totiž, aké kľúčové slová ľudia používajú v prípadoch, kedy sa zobrazíme so svojim webom vo výsledkoch Vyhľadávania. Taktiež ktoré konkrétne podstránky Google zobrazil, na ktorej pozícii sme sa ocitli, koľko kliknutí nám jednotlivé vyhľadávania priniesli, či ako sa naša pozícia menila v čase. Vďaka Search Console môžeme teda veľmi prehľadne odmerať napríklad efekt investícii do SEO projektov.

Reklamný softvér od Googlu pre zadávateľov reklamy. Je priamo naviazaný na svojho parťáka z druhej strany – softvér Google Ad Manager, ktorý zase slúži pre publisherov (stránky, kde sa reklamy zobrazujú). Pomocou rozhrania Google Ads je možné spúšťať pomerne jednoducho viaceré typy reklamy.

Tým základným je samozrejme reklama vo Vyhľadávaní, ktorá má podobu textu. Druhým typom je displayová (bannerová) forma reklamy, ktorá sa zobrazuje v reklamnej sieti Google Display Network, súčasťou ktorej je drvivá väčšina publisherských webov. Tretím typom je videoreklama v partnerskej sieti a primárne na platforme YouTube.

Veľmi šikovný pomocník a zdroj hodnotných dát pre všetky podniky, ktorých produkty sú ovplyvňované sezonalitou, avšak aj pre pátračov, ktorí sa snažia zistiť, v ktorom období je najväčšia hľadanosť pre ich kľúčové slová. Tieto dáta indikujú zvýšený záujem o danú oblasť v konkrétnom čase. Google Trends je skvelým pomocníkom pri plánovaní kampaní.

GOOGLE ALERTS

Ďalší neuveriteľne šikovný nástroj pre každého, kto chce mať prehľad o dianí na internete v spojitosti s konkrétnym kľúčovým slovom. Pomocou Google Alerts si teda môžete monitorovať, kde sa o Vašej značke hovorí, kto o Vás napísal blog a podobne. Je to tiež výborný pomocník pri SEO taktike a vyžiadavaní backlinkov = spätných odkazov. Akonáhle niekto zverejní blog s Vašim kľúčovým slovom, môžete ho okamžite kontaktovať s prosbou o umiestnenie odkazu na Váš web.

GOOGLE LENS

Google Lens je aplikácia, ktorá umožňuje používateľom skenovať a rozpoznávať rôzne prvky v reálnom svete pomocou fotoaparátu v ich zariadení. Dokáže rozpoznávať objekty, text, QR kódy, krajiny, rastliny, zvieratá a iné prvky a poskytuje užitočné informácie o tom, čo sa práve skenuje. Napríklad môže poskytnúť informácie o histórii miesta, ktoré sa práve fotí, alebo ponúknuť možnosti na nákup produktu, ktorý je zachytený na fotke.

Okrem toho môže Google Lens poskytnúť užitočné funkcie, ako napríklad automatické preklady textu a získanie kontaktových informácií z vizitiek. Je to užitočný nástroj pre zjednodušenie rôznych úloh, od hľadania informácií až po nákupy a komunikáciu s inými ľuďmi.

GOOGLE DATA STUDIO

Google Data Studio je ďalší bezplatný nástroj Googlu, ktorý umožňuje vytvárať vizuálne prezentácie a dashboardy z dát z rôznych zdrojov. Používatelia môžu pripojiť dáta z rôznych zdrojov, vrátane Google Analytics 4, Google Ads, Google Sheets a iných zdrojov dát. Neskôr je možné vytvárať vizuálne prezentácie týchto dát. Tento nástroj je užitočný pre rôzne oblasti, ako napríklad marketingové analýzy, sledovanie webovej návštevnosti, sledovanie predaja a ďalšie oblasti, ktoré vyžadujú vizuálne spracovanie dát.

GOOGLE TAG MANAGER

Google Tag Manager je nástroj, ktorý umožňuje spravovať a implementovať tagy (malé doplnkové kúsky kódu rozširujúce funkcionality webu) na webovej stránke bez potreby úpravy zdrojového kódu. Programátora preto nebudete musieť už viac otravovať s každou maličkosťou.
Tento pokročilý nástroj umožňuje tiež definovať podmienky, za ktorých sa majú tagy a značky spúšťať, čím sa zabezpečí, že sa zbierajú iba relevantné dáta. To znižuje množstvo nepotrebných dát a umožňuje používateľom získať presnejšie a užitočnejšie informácie o návštevnosti svojej webovej stránky. Google Tag Manager je užitočný pre marketingové kampane, sledovanie konverzií a správu návštevnosti webovej stránky.

So všetkými spomenutými nástrojmi v Luminary pravidelne pracujeme a sú neoddeliteľnou súčasťou nášho agentúrneho života.

Okrem nástrojov z tohto blogu disponuje Google aj množstvom ďalších nástrojov, ktoré sú ale častokrát pokročilého charakteru a bežný užívateľ k nim ani nemá prístup. Jedná sa predovšetkým o nástroje z Google Marketing Platform, ako napríklad Campaign Manager 360, Display & Video 360, či Google Optimize.
Pre súkromné účely odporúčame zase využívať užitočné nástroje ako Google Peňaženka, Authenticator, Travel, či zábavné produkty ako napríklad Arts & Culture.

Ak by ste potrebovali s čímkoľvek pomôcť, neváhajte sa na nás obrátiť! Veľmi radi Vám pomôžeme, nielen s Google nástrojmi 🙂